Internetes csalások megelőzése

Telefonos és internetes csalások megelőzésére szolgáló tájékoztató plakátok:

  • Pénzintézete nem kéri a jelszavát! Soha ne adja ki banki adatait telefonon! A telefonos banki csalások mindig az ügyfél hiszékenységére építenek. Ha banki ügyintéző keresi, szakítsa meg a hívást, és hívja a bank hivatalos ügyfélszolgálatát! Ne telepítsen semmilyen programot a telefonáló kérésére!
  • Csodák tényleg nincsenek! Ne bízzon ismeretlenek internetes ajánlataiban! Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az általában nem is igaz. Bármilyen csábító ajánlattal találkozik, soha ne utaljon pénzt ismeretlen eladóknak internetes vásárlásai során! Vásároljon megbízható kereskedőktől és ne a csodákban higgyen!
  • Gyanús telefon esetén azonnal tegye le a telefont.
  • Hívja a bankja 24 órás vonalát
  • Semmilyen programot ne telepítsen
  • Adatait ne adja meg, ne utaljon pénzt!